Regeren is vooruitzien en dat geldt ook voor iedere manager die verantwoordelijk is voor voertuigen, machines of gereedschap. Natuurlijk is alles te verzekeren, maar dat helpt niet om het project of klus op tijd af te krijgen en compenseert ook niet de eigen tijd en energie die het kost om nieuwe middelen aan te schaffen. De telematica-oplossingen van ABAX vormen een basis voor een goed inzicht, overzicht en beheer van uw assets. Onze ervaring en die van onze klanten delen we graag.
Vaak is het geen diefstal maar misplaatst
Uit eigen onderzoek blijkt dat verlies in 70% van de gevallen gaat om misplaatst gereedschap. Klanten met een online oplossing zien een significante verbetering ten opzichte van de bedrijfsvoering voordien. Het inzichtelijk hebben van de locatie op een kaart geeft toegevoegde waarde evenals actieve meldingen met behulp van geofences.
Het gebruik van trackers, zelfs op de kleine gereedschappen, helpt in de dagelijkse bedrijfsvoering. Dat items niet zijn waar verwacht is vervelend maar de kosten lopen snel op in het zoeken naar de noodzakelijke items.
Meldingen bij verplaatsing uit een werklocatie
Creëer een digitale omheining, een ‘Geofence’. Daarmee weet u wanneer uw activa een geografisch gebied naar keuze verlaten. U ontvangt een bericht vrijwel direct wanneer een machine of gereedschap het gebied verlaat.
Geofencing is een zeer krachtige tool om aandacht aan te geven voor de zomer. Met geofencing kunt u diverse activiteiten, zoals aanwezigheid en het toekomen of verlaten van een gebied, werktijden, inventaris, machinegebruik in een gebied gemakkelijk bijhouden.
Laat weten dat bedrijfsmiddelen goed beheerd worden
Wees fysiek en digitaal aanwezig. Als manager moet je er zijn en ‘feeling’ en grip houden. Ook moet je af en toe vrij nemen en los kunnen laten. Wanneer medewerkers weten dat er een digitaal ecosysteem is dat overzicht en inzicht biedt dan draagt dat bij aan de discipline. Let op, dat is wat anders dan ‘mijn baas weet alles van mij…’ De essentie is ‘ik zorg niets te vergeten op locatie want de inventaris is goed georganiseerd’.
Makkelijk informatie delen met collega’s
Communicatie en onmisbaar zijn…hoe zorg je voor je eigen rust daarin. Als rapportages op basis van data geautomatiseerd gedeeld worden hoeft u dat niet wekelijks of maandelijks handmatig te doen. Ook het achterhalen van informatie zoals bijvoorbeeld draaiuren of kilometerstanden gaat snel en efficiënt met een digitaal platform.
Verzamel gegevens in één uniform platform
Wilt u geen gedoe meer om tussen platforms te switchen en meerdere accountnamen en wachtwoorden te gebruiken. Door een oplossing te gebruiken die een uniform beeld biedt achter één login, is het makkelijker en sneller om een overzicht te krijgen van alle bedrijfsmiddelen.
Merk neutrale platforms (zoals Smart Connect) worden ingezet als aanvulling op de diepgaande data van de fabrikant. Zo is het platform van ABAX ideaal voor het dagelijkse beheer terwijl de diepgaande machine data voor storingen en diagnose, beschikbaar blijft op het platform van de fabrikant. De gestandaardiseerde data koppeling geeft echter al veel gedetailleerde informatie voor de beheerder.
Telematica is geen complex vraagstuk meer
Data gedreven beslissingen met ondersteuning van telematica uit assets is niet nieuw meer. Toepassing ervan in de praktijk wordt ook steeds eenvoudiger en betaalbaarder. Bent u alert op kansen en ontwikkelingen voor uw bedrijf? Dan is het de moeite om te kijken naar de laatste stand van zaken vooral als u in een sector als de bouw of de verhuur werkzaam bent.
Laat de data uit telematica helpen u de kosten te verlagen en tegelijkertijd de processen te optimaliseren. Zelfs als u al met een telematica partner werkt is het altijd de moeite waard te kijken naar de ontwikkelingen en of er een stap voorwaarts gemaakt kan worden. Praat met een specialist en bekijk goed wat vandaag kan, maar zeker ook wat de toekomst brengt. Blijf scherp en natuurlijk vooral voor de komende zomermaanden.
Dit artikel is gesponsord door ABAX.