Alle Avant-machines bestaan uit twee afzonderlijke chassisdelen, met elkaar verbonden door middel van een star scharnierpunt, waarbij de bestuurder plaats neem op het voorste gedeelte van het chassis. Boonen: 'Dit unieke concept resulteert in een zeer groot hefvermogen, gekoppeld aan een ongekende stabiliteit. '
Acht verschillende series
De bestuurderszetel op het voorste gedeelte van het chassis zorgt voor een perfect zicht op het uit te voeren werk. Alle compacte knikladers uit het gamma zijn standaard voorzien van een telescopische laadarm, waardoor de hefhoogte varieert tussen 2,8 en 3,5m. Het gamma bestaat uit acht verschillende series met een bedrijfsgewicht tussen 700 en 2.500kg. Walter Boonen licht toe: 'Bijkomend aan de traditionele modellen met het bestuurdersgedeelte op het voorste chassisdeel, bestaat er met de R-Serie ook een model waarbij de bestuurder op het achterste gedeelte zit. Met de Avant e6 zit er ten slotte ook nog een volledig elektrisch aangedreven machine in het gamma.'
200 specifieke werktuigen
'Dit merk biedt een efficiënte en multifunctionele manier van werken het hele jaar door. Het is de meest veelzijdige kniklader ter wereld', zegt Boonen enthousiast.
'Elke machine is uitgerust met een krachtig hydraulisch systeem, wat het mogelijk maakt om te werken met een uiteenlopende selectie van verschillende specifiek ontwikkelde aanbouwwerktuigen. In eerste instantie gaat het dan over een grondbak en palletvork. Maar afhankelijk van het soort werk zijn er meer dan 200 specifieke werktuigen verkrijgbaar zoals borstels, maaiers, hakselaars, maar ook grondfrezen, zeefbakken, breekhamers, grijpers en graafarmen', besluit hij.
Dit artikel is gesponsord door Avant.