Klanten krijgen meer zeggenschap en keuzevrijheid via een klantenportaal dat alle belangrijke informatie vermeldt, dat een online logsysteem voor klanten biedt, evenals een uitgebreide kennisbank. Het klantenportaal bevat ook samenwerkingstools die dienen als een platform voor de hele gebruikersgroep voor interactie over nieuwe ideeën voor toekomstige productfuncties. Hieronder zet het bedrijf een aantal initiatieven uiteen die klanten centraal stellen.
Lees meer over de aanpak en kernwaarden van MCS Rental Software.
Casestudy Gehlmax
Het hebben van één centraal aanspreekpunt voor vragen en training is van onschatbare waarde als het erom gaat een goede start te maken met een nieuwe verhuursoftware-oplossing.
Gehlmax is een bedrijf dat zich specialiseert in de verhuur en verkoop van grondverzetmachines. ’Het implementatieproces was soms niet makkelijk maar we werden goed ondersteund . Op bepaalde momenten zorgden andere prioriteiten binnen ons bedrijf ervoor dat we onze focus op dit project soms verloren, waardoor het langer duurde dan we oorspronkelijk hadden voorgesteld. Met de hulp en expertise van de mensen in het MCS-team, die we gedurende deze tijd zeer zijn gaan waarderen, werden we weer op het goede spoor gezet om MCS-rm succesvol in te voeren.’
Klantenportaal en kennisbank
Een goede klantenservice is niet alleen belangrijk om klanten te winnen, maar ook om ze te behouden. Het klantenportaal maakt het voor klanten gemakkelijk om op elk moment van de dag de informatie te krijgen die zij nodig hebben.
Het gebruik van een online logsysteem om vragen te stellen, hulp te vragen of een probleem te melden, maakt het gemakkelijker dan ooit om de juiste persoon te bereiken en een snel antwoord te krijgen. Je hoeft niet meer in de wacht te staan of de situatie aan meerdere mensen uit te leggen terwijl je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Het online logsysteem is echter niet de enige manier om MCS te bereiken. Klanten kunnen ook gewoon de telefoon pakken of een e-mail sturen naar adviseurs in de helpdesk, die de hele werkdag beschikbaar zijn.
Het hebben van een online kennisbank biedt snelle en eenvoudige toegang tot informatie, rapporten, downloads en updates, instructies en meer. De klanten van MCS Rental Software maken gretig gebruik van deze zelfhulpdienst om gemakkelijk belangrijke artikelen in verschillende talen of instructie-video’s op te vragen.
Samenwerkingstool
Elke kwestie die wordt aangekaart is belangrijk, maar heeft niet altijd een snelle oplossing. Daarom gaat MCS ook een stap verder en denkt zorgvuldig na over langetermijnoplossingen. De samenwerkingstool is een belangrijke manier om klanten hierin een stem te geven, en te helpen bij het delen van hun ideeën die andere gebruikers ook kunnen bekijken en waar zij hun mening over kunnen geven. Deze worden dan bekeken en overwogen voor toekomstige releases.
Feedback
Chris Clarke, development manager bij MCS: ‘Wij moedigen feedback van klanten aan en juichen dit toe. De samenwerkingstool maakt het delen van ideeën toegankelijk en zichtbaar voor iedereen, wat vervolgens wordt gebruikt om de functionaliteit van onze software te blijven verbeteren.’
Gebruikersgroep
De jaarlijkse MCS-gebruikersgroep dagen brengen klanten samen om te netwerken, de software te bespreken en uit te zoeken hoe zij deze doeltreffender kunnen gebruiken.
Dit is ook een kans voor klanten om updates te ontvangen van het MCS team over wat er nieuw is in de software en welke samenwerkingsideeën zijn overgenomen en opgenomen in toekomstige versies van hun oplossing.
Guy van der Knaap, managing director: ‘We hebben fantastische feedback ontvangen van onze klanten; dat we de mogelijkheid hebben om samen te werken, te innoveren en te overleggen met andere gelijkgestemde gebruikers is een uitstekende manier om echt betrokken te raken bij MCS, en samen te werken als partners om een baanbrekende software oplossing te creëren.’
Toegewijde accountmanagers
Bij MCS staan accountmanagers altijd klaar met raad en advies om nieuwe manieren van werken te bespeken. Of ze nu persoonlijk langskomen of de telefoon opnemen om een snelle oplossing aan te bieden, ze zijn nooit ver weg. Dit helpt ook om vertrouwen op te bouwen en een sterke relatie met klanten op te bouwen.
Nick Thomson, sales directeur bij MCS legt uit: ‘Wij weten dat het belangrijk is dat klanten tijdens hun hele traject in alle opzichten ondersteund worden. Onze accountmanagers bieden onze klanten altijd nieuwe ideeën aan, dit kunnen nieuwe functies zijn, nieuwe koppelingen, nieuwe industrievereisten en zelfs ontwikkelingsprojecten die door onze gebruikers worden voorgesteld.’
Richard Roessler, salesmanager Benelux sluit af: ‘Tevreden klanten, sterke klantenrelaties en positieve ervaringen, zorgen voor nog meer tevreden klanten. Naarmate MCS zich verder ontwikkelt en groter wordt, hopen wij dat dit onze klanten zal helpen efficiënter te worden en ook meer te groeien.’
Dit artikel is gesponsord door MCS Rental Software