MAN levert dit jaar nog waterstoftruck in Nederland
MAN Truck & Bus gaat als eerste Europese truckproducent een gelimiteerde serie trucks produceren met een waterstof-verbrandingsmotor.
MAN Truck & Bus gaat als eerste Europese truckproducent een gelimiteerde serie trucks produceren met een waterstof-verbrandingsmotor.
Gerard Bastiaansen, algemeen directeur van Wagenborg Nedlift, heeft een opdracht ondertekend voor levering van 5 nieuwe MAN-zwaartransporttrekkers. Het gaat om het nieuwe model van de MAN TGX 6x4.
Volvo Trucks heeft een uitstekend jaar achter de rug. Het marktaandeel groeide, ondanks alle uitdagingen vanwege materiaaltekorten zoals chips, naar 22,7 procent in het segment boven de 6 ton. Daarmee is Volvo in Nederland het tweede truckmerk, achter DAF Trucks met 32,2 procent marktaandeel. Ook in het segment van het bouwtransport wist Volvo te groeien. Met 23 procent is het Zweedse truckmerk daar de grootste.
De nieuwe MAN TGX 26.510 trekkers met voorloopas, die H.N. Post & Zonen onlangs heeft aangeschaft, worden ingezet met betonmixer opleggers van de klant. De werkzaamheden van het bedrijf omvatten container transport en bouwtransport, onder meer met betonmixers.
Nee, de dieselmotor is zéker nog niet afgeschreven. Toch staat het bouwtransport aan de vooravond van een ongekende transitie. Dat blijkt op de IAA vrachtwagenbeurs. Accu-elektrisch gaat in rap tempo een grote rol spelen, óók in ons zware werk tot 50 ton GVW. Volgens een recente studie zal 70% van de nieuwe trucks in 2035 elektrisch zijn. Volvo verwacht dit aandeel zelfs al in 2030. Efficiëntere E-assen, betere accutechniek en de komst van zware megawatt-laders moeten de komende jaren het verschil maken.
De vloot van Lafeber bestaat uit 27 trucks en meer dan zestig trailers. Daar zitten enkele zware, meerassige diepladers bij, en daar wordt de nieuwe MAN TGX voor ingezet.
Westerman Grondverzet, Slootreiniging en Verhuur in Sellingen heeft een MAN 36.470 8x4-4 BL in gebruik genomen. De nieuwe MAN is voorzien van een 19 ton/meter autolaadkraan en een Multilift haakarm installatie.
BUKO Transport uit Beverwijk heeft een regelrechte primeur in huis met de eerste MAN WVTetra, een compacte vijfasser met een koppellengte van precies acht meter. Dankzij deze compacte afmeting past deze MAN-truck binnen de wettelijk toegestane lengte voor een gangbare dieplader-aanhangwagen. Daarnaast is het bovendien een volwaardige 10x4 asfaltkipper met een laadvermogen van 31 ton.
Haarsma Groep uit het Friese Tjerkwerd heeft een MAN TGX 26.470 6x2/4 BLS in gebruik genomen. De stoere voorloopastrekker wordt ingezet in combinatie met een nieuwe Stas kipper-oplegger voor het vervoer van slib, zand en grind en andere grondstoffen voor de bouw en de wegenbouw.
Verbo Betonpomp & Betonservice heeft een 13 jaar oude MAN truck vervangen door een MAN TGS 41.470 BB 8X4. Wierda Voertuigtechniek heeft een luchtgeveerde gestuurde naloopas toegevoegd. Verder zijn de nodige aanpassingen gedaan om een Putzmeister pomp te kunnen monteren.