Alles over Renault

Kippertest 2024: Renault C520

Kippertest 2024: Renault C520

De Renault C is een stoere bouwtruck, met stalen bumperhoeken, koplampbescherming en een mooie opstap naar de kipper, met handrail. De C- serie is duidelijk ontwikkeld voor het zware werk in de bouw. De truck in deze test heeft nog niet het nieuwste interieur. Met een nieuw stuurwiel met eenvoudiger bediening en een fraai modern LCD dashboard is dat echt een upgrade. Voor wat betreft de ruimte bleef alles echter ongewijzigd. Dat betekent een stoer interieur, met soms wat onduidelijke bediening. De truck is voorzien van een sturende VT midlift-as, en heeft in combinatie de 10 tons voorassen een GVW

Op de voorgrond de Renault Trucks E-Tech T, daarachter de C (bakwagen). (Foto's: Hugo Claver en Renault)

Renault E-Tech: stilte voor de elektrische storm

Het blijft toch even wennen: de in racy blauw gehulde Renault E-Tech T komt volstrekt geruisloos aanrollen. Je ruikt geen diesel, je hoort geen zelfontbrander ronken onder de cabine. We maken kennis met de volledig elektrisch aangedreven Renault Trucks E-Tech T en E-Tech C.

Renault Trucks E-Tech D voor Willemsen Infra

Renault Trucks E-Tech D voor Willemsen Infra

ROM, producent van onder meer rioolreinigingsvoertuigen en vacuümmachines, heeft een Renault Trucks E-Tech D aan Willemsen Infra uit Utrecht geleverd. De truck werd aan ROM geleverd door Renault Trucks-dealer Harbers Trucks.

Volvo zet dit jaar een elektrische demovloot in. (Foto's: Volvo Trucks)

Volvo Trucks blijft marktleider in segment bouwvoertuigen

Volvo Trucks heeft een uitstekend jaar achter de rug. Het marktaandeel groeide, ondanks alle uitdagingen vanwege materiaaltekorten zoals chips, naar 22,7 procent in het segment boven de 6 ton. Daarmee is Volvo in Nederland het tweede truckmerk, achter DAF Trucks met 32,2 procent marktaandeel. Ook in het segment van het bouwtransport wist Volvo te groeien. Met 23 procent is het Zweedse truckmerk daar de grootste. 

Renault Trucks onthult design van elektrische bouwvoertuigen

Renault Trucks onthult design van elektrische bouwvoertuigen

Renault Trucks heeft de modellen van zijn 100% elektrische heavy-duty range onthuld. De Renault Trucks E-Tech T en C, bestemd voor regionaal transport en constructie, worden vanaf eind 2023 in serie geproduceerd in de fabriek van Renault Trucks in Bourg- en-Bresse, Frankrijk.

Eerste Renault Trucks T voor Schellekens Totaalprojecten

Eerste Renault Trucks T voor Schellekens Totaalprojecten

Schellekens Totaalprojecten uit Dongen heeft zijn eerste Renault Trucks T in gebruik genomen voor het vervoer van machines en materialen. De goede service van Renault Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus was doorslaggevend in de keuze voor een Renault-truck.

(Foto’s: Iep van der Meer)

Rij-impressie Renault K440 6x6 WS

Renault Trucks zet in Nederland in op bouwvoertuigen. Tot nu toe waren af-fabriek uitsluitend modellen leverbaar die niet aangepast waren aan de specifieke Nederlandse wetgeving. Met een nieuwe serie C- en K- modellen is het Franse truckmerk nu wel klaar voor deze interessante markt en met de K440 WS zet het merk een bouwvoertuig bij uitstek neer.

TKD-primeurs naar nieuw Kipper Event  

TKD-primeurs naar nieuw Kipper Event

In Markelo wordt op vrijdag 9 en zaterdag 10 september het Kipper Event georganiseerd. Dit initiatief is ontstaan na het opnieuw niet doorgaan van de TKD. Journalisten gingen hierop in gesprek met een aantal bedrijven. Op de gevonden locatie in Markelo zullen bouwvoertuigen gepresenteerd en gedemonstreerd worden op een demonstratiebaan. Inmiddels hebben zich meer dan twintig deelnemers gemeld.

Twee Renault Trucks K480 10x8 kipper voor Jan Bakker

Twee Renault Trucks K480 10x8 kipper voor Jan Bakker

Jan Bakker Transport uit Oldebroek heeft twee Renault Trucks K480 kippers in gebruik genomen. Hiermee maakt Renault Trucks zijn entree in de 165 trucks tellende vloot van Jan Bakker.

Een Renault K 10x8 met Ruizeveld opbouw.

Renault wil in Nederland 40 bouwtrucks per jaar afleveren

Renault Trucks staat in Nederland weer op eigen benen. De organisatie was een paar jaar onderdeel van Volvo Trucks maar de samenwerking geldt voortaan alleen nog op dealerniveau. Door de verzelfstandiging van de import in Beesd richt Renault Trucks zich voortaan op het complete spectrum van bedrijfswagens, van bestelwagens tot en met de zware bouwvoertuigen. Onlangs is het nieuwe, complete gamma gepresenteerd in Rotterdam.