Op 6 juni vond op initiatief van HZC - in samenwerking met Rijkswaterstaat en Bouwend Nederland - een werksymposium plaats. Het doel: verbeterde veiligheid, door nachtwerk in de wegenbouw te verminderen.
Op 6 juni vond op initiatief van HZC - in samenwerking met Rijkswaterstaat en Bouwend Nederland - een werksymposium plaats. Het doel: verbeterde veiligheid, door nachtwerk in de wegenbouw te verminderen.
Chris van Veldhuizen, directeur van Het Zwarte Corps, onderschrijft de conclusies van het OVV-rapport over het ongeval in Voorschoten.
De bouw wordt gekenmerkt door zwaar werk. Niet op de kantoren, maar wel op de talrijke bouwplaatsen zelf. Voor de mensen die het zware werk doen is het niet mogelijk om tot pensioen door te werken, zeker niet nu die leeftijd omhoog blijft gaan.
Regelingen voor vervroegde uittreding, waaronder de zwaarwerkregeling, dreigen te stoppen. Diverse vakbonden voeren woensdag 27 maart actie op het Malieveld in Den Haag.
Het is duidelijk dat er weerstand is tegen de werkinstructie van de arbeidsinspectie, die onmiddellijke naleving van roetfilterplaatsing op kleinere materieel voorschrijft. Maar wat vinden de werknemers, de mannen en vrouwen die met en bij dieselmachines aan het werk zijn?
In 2035 volledig emissieloos bouwen is de doelstelling van onze overheid. Op 30 oktober is het convenant Schoon en Emissieloos Bouwen (SEB) ondertekend door diverse partijen. Een routekaart werkt stap voor stap naar dit doel, onder meer door bouwmachines te vervangen door emissieloze varianten.
Van 8 t/m 10 juni beleefde ik met HZC mijn eerste TKD. Los van wat 'instroomproblemen' voor bezoekers aan het begin van de dag, mag deze TKD zeer succesvol genoemd worden.
HZC-directeur Chris van Veldhuizen vindt een salarisverhoging alleen niet genoeg. Er moet ook beter gekeken naar het welzijn van de machinist.
Chris van Veldhuizen, econoom en directeur vakvereniging HZC, geeft zijn visie over het invoeren van een verplichte collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) voor zzp'ers.
'Machinisten zijn onvoldoende beschermd tegen aanrijdgevaar', stelt machinistenvoorman Chris van Veldhuizen. 'Er zijn te veel factoren en schakels.'