Alles over Demarec

Onder het powerpack van 430 pk hangt een zware betonschaar Demarec DCC75. Foto: Rigter Rentall & Repair.

Hoogstandje: op 120 meter dikke laag beton wegknippen

Beton van 1,40 meter dik wegknippen op een hoogte van 120 meter. Laarakkers Democom doet dat in het Duitse Boxberg met een powerpack aan een draadkraan. Het powerpack hangt aan een Demarec DCC75 betonschaar hing, die werd geleverd door Rigter Rentall & Repair.

OilQuick Rail-systeem

Onbetwist de snelwisselspecialist

De wensen en eisen van de gebruiker centraal stellen is makkelijker gezegd dan gedaan en niet uniek. Toch zegt Demarec hier beter in te zijn dan andere aanbieders van volautomatische snelwisselsystemen voor graafmachines. Waar zit 'm dat verschil dan in? Medeoprichter en directeur Marcel Vening legt uit.

Reko Raalte kiest voor roterende vergruizer van Demarec

Reko Raalte kiest voor roterende vergruizer van Demarec

Demarec leverde onlangs aan Reko Raalte een EcoLine DLP-18 roteerbare vergruizer, met een eigen gewicht van circa 1700 kg.

Laarakkers investeert in tweede Demarec

Laarakkers investeert in tweede Demarec

Laarakkers heeft voor de tweede keer een Demarec aangeschaft. Het gaat om de DSP-30 uitgevoerd met OilQuick OQ80. De DSP-30 is een starre vergruizer voor machines van 20 tot 35 ton met een eigen gewicht van 2100 kg.

De kranen van Laarakkers wisselen wel zes tot acht keer per dag van aanbouwdeel, van bak tot sorteergrijper en roterende vergruizer. (Foto's Koos Groenewold)

Laarakkers voorziet ook zijn zwaarste machines van OilQuick

Laarakkers uit Boxmeer heeft al zijn sloopmaterieel voorzien van OilQuick volautomatische snelwisselsystemen. De twee grootste kranen zijn recent uitgerust met OQ120 en worden momenteel ingezet op sloopprojecten in en rond Düsseldorf.

Heeft een machine een niet-hydraulisch uitrustingsstuk aangekoppeld, zoals een laadbak, dan zijn de hydraulische koppelingen van de snelwissel afgesloten met een klepje. (Foto’s: Roger van Nispen)

OilQuick wint ook bij wielladers aan populariteit

Het snel wisselen van hydraulische uitrustingsstukken voor graafmachines begint al heel normaal te worden in Nederland. Vooral in de sloopbranche zien we volop volhydraulische snelwisselsystemen. Maar ook in de wegenbouw, recycling en andere branches worden snelwisselsystemen steeds meer toegepast.

Demarec DLP Ecoline 50 maakt debuut op Bauma

Demarec DLP Ecoline 50 maakt debuut op Bauma

Demarec neemt als noviteit de DLP Ecoline 50 roterende vergruizer mee naar Bauma München. De DLP Ecoline 50 roterende vergruizer heeft een eigen gewicht van 4.200 kg en is geschikt voor machines tussen 32 en 55 ton. De bekopening is 1.075 mm en de DLP-50 heeft een sluitkracht van 100 ton.

(Foto’s: Nino Blitz, Roger en Sven van Nispen)

Lek investeert in sloopgigant van meer dan 200 ton

Lek Sloopwerken investeert de laatste jaren in grote sloopmachines die flexibel kunnen worden ingezet. De jongste aanwinst is een Liebherr R980 Demolition: een gigant van meer dan 200 ton eigengewicht, een maximale reikhoogte van meer dan 55 meter en een maximale reikdiepte van 29 meter. Bij de sloop van de Middensluis in Terneuzen wordt de reus voor het eerst ingezet in de praktijk. BouwMachines nam er een kijkje.

Demarec kiest voor meermerkenbeleid voor volautomatische snelwissels

Demarec kiest voor meermerkenbeleid voor volautomatische snelwissels

Demarec gaat een meermerkenbeleid voeren in de markt van volautomatische snelwissels. Het bedrijf wil zich onderscheiden als specialist in advisering over en installatie van volhydraulische systemen, en zet daarbij nu de wens en de vraag van de klant voorop, in plaats van het merk. Demarec breidt het aanbod daarom uit met de volautomatische snelwissels en kopplaten van Steelwrist.

Demarec nu ook dealer van Steelwrist

Demarec nu ook dealer van Steelwrist

Demarec levert nu ook Steelwrist volautomatische snelwisselsytemen. Het bedrijf uit Cuijk is sinds 2014 importeur in Nederland van OilQuick snelwisselsystemen, maar is nu dus ook dealer van het merk Steelwrist.