Bijzonder is dat de Develon DX140WRE z’n voeding haalt uit twee accupakketten die aan de onderwagen zijn bevestigd.

Develon heeft de machine volledig zelf in Zuid-Korea ontwikkeld en gebouwd als een elektrische machine, er is dus geen link met een ombouwer. De machine komt niet helemaal uit de lucht vallen, achter de schermen is de fabrikant er al even mee bezig. Develon is van plan nu door te pakken met het conceptmodel dat op de vorige Bauma al stilletjes werd getoond in een hoekje van de stand.
Er werd toen amper ruchtbaarheid aan gegeven. Toch is het concept met accu’s in de onderwagen in een serieproductie-machine baanbrekend te noemen. Nieuwe foto’s laten zien dat de conceptmachine van toen fors is doorontwikkeld, zo is de bovenwagen van de binnendraaiende 14-tonner iets massiever en opnieuw ontworpen. Volgens de fabrikant moet de machine zonder beperkingen en zonder bijladen een volle werkdag van acht uur kunnen draaien. Of de machine hiertoe óók een of meerdere accu’s in de bovenwagen heeft, is niet bekend.
De fabrikant zal de technische specificaties pas vrijgeven begin april op de beurs in München